מעבר באור אדום הוא הוא אחת מעבירות התנועה החמורות ביותר, המשקפת זלזול בחוק ובבטיחות הציבור. עבירה זו מסכנת את הנהג, הנוסעים עמו, נהגים אחרים והולכי רגל. הסיכון גובר במיוחד כאשר מדובר בנהגים חדשים, שלהם פחות ניסיון בכביש.
הגדרת העבירה והעונשים הקבועים בחוק
על פי פקודת התעבורה, נהג חייב לציית להוראות הרמזורים והתמרורים בכביש. מעבר בצומת כאשר הרמזור מורה על אור אדום מהווה עבירה על חוקי התנועה. העונש על עבירה זו כולל קנס כספי ורישום נקודות חובה במשרד הרישוי. במקרים חמורים, כגון גרימת תאונה או פגיעה בנפש, העונש יכול לכלול גם פסילת רישיון הנהיגה ואף מאסר.
השלכות על נהגים חדשים
נהגים חדשים נמצאים תחת פיקוח מוגבר בשל חוסר ניסיונם. עבירות תנועה חמורות, כמו מעבר באור אדום, עלולות להוביל להשלכות משמעותיות עבורם. על פי החוק, נהג חדש שעובר עבירה חמורה מחויב בביצוע מבחן נהיגה עיוני (תיאוריה) ומעשי (טסט) מחדש, ותקופת ה"נהג חדש" שלו תוארך בשנתיים נוספות.
דוגמאות מהפסיקה
בפסיקה הישראלית קיימים מקרים שבהם נהגים חדשים נתפסו עוברים באור אדום. בתי המשפט לתעבורה נוטים להחמיר בעונשים במקרים אלו, במיוחד כאשר העבירה הובילה לתאונה או לפגיעה בנפש. העונשים יכולים לכלול פסילת רישיון ממושכת, קנסות משמעותיים, והטלת חובת השתתפות בקורסי נהיגה מונעת.
משרד פרידמן את שטיינברג
משרד עורכי הדין פרידמן את שטיינברג, שהוקם בשנת 2005, מתמחה בתחום המשפט הפלילי על כל נגזרותיו. בראש המשרד עומד ד"ר ברק פרידמן, מרצה ומומחה בתחום הפלילי. המשרד מציע שירותים משפטיים מגוונים, כולל ייצוג בעבירות תעבורה, נזיקין, מקרקעין, והסדרת מעמד מול משרד הפנים.
ד"ר ברק פרידמן
ד"ר ברק פרידמן הוא עורך דין ומרצה בתחום המשפט הפלילי. במהלך הקריירה שלו, הוא מילא תפקידים בכירים במשטרת ישראל, בלהב 433 ובפרקליטות המדינה. כיום, בנוסף לעבודתו המשפטית, הוא מרצה בחוגים למשפטים ובעמותת "אור ירוק", העוסקת בקידום הבטיחות בדרכים.
סיכום
מעבר באור אדום הוא עבירה חמורה עם השלכות משפטיות וכלכליות משמעותיות, במיוחד עבור נהגים חדשים. על הנהגים להקפיד על חוקי התנועה ולנהוג בזהירות מירבית. במקרה של אישום בעבירה זו, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי מקצועי.